Powrót

SZOSOWE SPECIALIZED VENGE PRO

31 899,00 PLN
Producent: SPECIALIZED
Rocznik: 2020
Kolor: CZARNY
Rozmiar: 49/52/54/56/58/61
SZOSOWE SPECIALIZED VENGE PRO
Opis produktu
Rama
FACT 11r carbon, Rider-First Engineered™, Win Tunnel Engineered, internal electric only cable routing, OSBB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
Widelec
S-Works FACT 11r carbon, 100x12mm thru-axle, flat-mount disc
Przednie koło
Roval CL50 Disc, carbon, tubeless-ready, Win Tunnel Engineered, 50mm depth, 21h
Tylne koło
Roval CL50 Disc, carbon, tubeless-ready, Win Tunnel Engineered, 50mm depth, DT Swiss 350 internals, 24h
Dętki
Turbo Ultralight, 60mm Presta valve
Przednia opona
S-Works Turbo, 120 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x26mm
Tylna opona
S-Works Turbo, 120 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x26mm
Mechanizm korbowy
Shimano Ultegra R8000, HollowTech 2, 11-speed
Wieńce
52/36T
Suport
Praxis, BB30 for Shimano
Manetki
Shimano Ultegra Di2 Disc R8070
Przednia przerzutka
Shimano Ultegra Di2 R8050, braze-on
Tylna przerzutka
Shimano Ultegra Di2 R8050, GS medium cage
Kaseta
Shimano Ultegra R8000, 11-speed, 11-30t
Łańcuch
Shimano Ultegra, 11-speed
Przedni hamulec
Shimano Ultegra R8070, hydraulic disc
Tylny hamulec
Shimano Ultegra R8070, hydraulic disc
Kierownica
S-Works Aerofly II, 80mm reach x 130mm drop
Owijka
S-Wrap Roubaix bar tape
Mostek
2019 Venge integrated stem, 6-degree
Siodło
Power Expert, 143mm, nylon base, synthetic leather, hollow titanium rails
Sztyca
2019 S-Works Venge aero seatpost, FACT carbon, Di2-compatible
Zacisk sztycy
Venge integrated two-piece wedge

Nasza koncepcja „Aero jest wszystkim" przyszła na świat siedem lat temu, wraz z pierwszym Venge, i nie były to tylko puste słowa. Chcieliśmy aby każdy, od początkujących kolarzy po zawodowców, mógł jeździć szybciej. Dziś pomysł, który w międzyczasie stał się naszą ideologią, znajduje ucieleśnienie w nowym Venge Pro. Maszyna, która zastępuje swojego poprzednika na tronie prędkości, jest nie tylko o osiem sekund szybsza od ViAS, ale korzysta również ze wszystkich sprawdzonych rozwiązań Rider-First Engineered™, a jakby tego było mało, zgubiła po drodze niemal 460 gramów.

W porównaniu z najszybszym ze współczesnych mu rowerów aero (Venge ViAS) oraz wieloma innymi, których nie będziemy wymieniać po nazwisku, nowy Venge jest o 8 sekund szybszy na dystansie 40 km bez wiatru bocznego. Oczywiście jest szybszy nie tylko w tunelu, ale również na szosie, gdzie zawsze wieje.

Fajnie jest mieć świadomość, że nowy Venge jest opływowy, ale to nie jedyna jego cecha odpowiedzialna za prędkość. Zakładane osiągi zapewnia dopiero połączenie aerodynamiki z lekkością. Rower polegający wyłącznie na opływowym kształcie świetnie sprawdzałby się na płaskich odcinkach, ale już trochę gorzej na podjazdach i w sprincie. Z kolei sama niska masa byłaby wyraźnym plusem tylko podczas wspinaczki. Dlatego nowy Venge jest nie tylko bardziej aerodynamiczny od wersji ViAS, ale również o 460 gramów lżejszy. Osiągnęliśmy to odchudzając ramę o 240 g, widelec o 25 g, kokpit o 107 g, sztycę o 25 g, a 63 gramy zaoszczędziliśmy na mniejszych elementach. Dzięki tym zmianom Venge jest bezkonkurencyjny w jeździe pod górę, w dół, z wiatrem i pod wiatr.

Niska masa jest w dużej części zasługą procesu Rider-First Engineered™. Technologia, pierwotnie opracowana na potrzeby nowego Tarmaca, pozwala dobierać materiały i układ włókien do kształtów rur ramy, co w Venge przekłada się na lekkość, ale również na lepszy współczynnik sztywności do masy oraz o 40 % większe ugięcie niż w ViAS – i to w każdym rozmiarze ramy. Z większości rozwiązań nawet nie będziesz sobie zdawał sprawy, ale od razu poczujesz niesamowite przyspieszenie i ugięcie, które pochłania wszystkie wibracje.

Oczywiście to jeszcze nie wszystko. Zmiany nie ominęły również geometrii, która została dopracowana z wykorzystaniem 40 tysięcy danych Retül i setek opinii zawodowych kolarzy. Powstała w efekcie wytrzymałościowa geometria szosowa w optymalny sposób łączy reaktywny przód z krótkim rozstawem osi, zapewniając zwinność i niemal bezstratowe przeniesienie napędu.

Venge może pochlubić się jeszcze kilkoma ciekawymi rozwiązaniami. Nowy kokpit, opracowany we współpracy z zespołami World Tour, ma najsztywniejszy z testowanych przez nas mostków oraz nową – szybszą i lżejszą – kierownicę z karbowaniem, które poprawia chwyt i daje lepszą kontrolę. Kolejną nowością jest prześwit na opony o szerokości do 32 mm. W sztycy umieściliśmy Shimano A-Junction, by ułatwić ładowanie, kontrolę poziomu naładowania baterii oraz usprawnić proces wprowadzania zmian i regulacji.

Osprzęt Venge Pro to optymalne połączenie osiągów, wydajności i ceny. Składa się nań grupa Shimano Ultegra Di2, hydrauliczne hamulce tarczowe, karbonowe koła Roval CL 50 Disc oraz regularnie jeżdżące w tęczowej koszulce opony S-Works Turbo.

  • Rama Rider-First Engineered™ z karbonu FACT 11r sprawia, że Venge jest najbardziej aerodynamicznym spośród naszych rowerów szosowych, ale jest również lekki i sztywny dokładnie tam, gdzie trzeba. Kształt każdej z rur, przepływ powietrza i design są efektem wielu godzin testów w tunelu aerodynamicznym Win Tunnel, wyników obliczeniowej dynamiki płynów, prototypów drukowanych w 3D i ocen kolarzy testujących kolejne wersje. Najszybszy rower, jaki kiedykolwiek stworzyliśmy, nie jest dziełem przypadku.
  • Nowa grupa Shimano Ultegra Di2 z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi to płynna i precyzyjna zmiana przełożenia oraz niesamowita moc i optymalna modulacja hamowania.
  • Koła Roval CL 50 Disc są lekkie, mocne i aerodynamiczne. Korzystają z tych samych obręczy co CLX, a różnica w postaci innych łożysk jest niewyczuwalna dla zwykłego śmiertelnika.