Powrót

KOLA SZOSA SPECIALIZED ROVAL CLX 32 DISC TUBULAR TYL

6 199,00 PLN
Producent: SPECIALIZED
Rocznik: 2019
Kolor: CARBON
Rozmiar: 28"
KOLA SZOSA SPECIALIZED ROVAL CLX 32 DISC TUBULAR TYL
Opis produktu

Kiedy zaczynaliśmy pracę nad lekkimi kołami pod szytki i hamulce tarczowe, nie chcieliśmy by otrzymały łatkę kolejnych "kółek do wspinaczki". Naszym celem było stworzenie najlżejszych kół pod tarczówki z aerodynamiką dwukrotnie głębszych obręczy. Nie było to wcale takie proste, ale z dumą stwierdzamy, że CLX 32 Tubular Disc spełniają wszystkie powyższe wymagania, a ponadto dają świetną modulację i moc hamowania w każdych warunkach, są odporne na uderzenia, a układ włókien karbonu pod hamulce tarczowe wzmacnia konstrukcję i zmniejsza masę.

Rozpoczynając proces projektowania wyznaczyliśmy sobie - w oparciu o bogate doświadczenia i wykorzystywane technologie - docelowy limit wagowy. Ustaliwszy kwestię masy, zabraliśmy się za aerodynamikę i rozpoczęliśmy niekończący się proces testowania ponad 150 obręczy, by móc wybrać optymalny kształt. Niezliczone modele obliczeniowej dynamiki płynów (CFD), godziny w Win Tunnel i litry espresso zaowocowały obręczą o głębokości 32 mm, która może poszczycić się dłuższym stażem w tunelu aerodynamicznym, niż jakiekolwiek inne koło na świecie.

Po znalezieniu najbardziej aerodynamicznego kształtu (głębokość 32 mm), skoncentrowaliśmy się na wadze i kolejno przetestowaliśmy ponad 40 różnych metod nakładania warstw materiału, by osiągnąć zamierzony cel. Dzięki temu CLX 32 są lżejsze i szybsze od konkurencyjnych kół w podobnej kategorii wagowej.

Koło CLX 32 połączone jest z piastą Aero Flange (AF) za pomocą szprych DT Swiss Aero, tworząc spójny, efektywny układ. Przednie koło waży 680 gramów i ma bardzo niską bezwładność. W kolarstwie bezwładność ma bezpośredni wpływ na przyspieszanie i hamowanie, stąd koła wykonane w oparciu o lekkie obręcze - jak CLX 32 - żywiej reagują na naciśnięcie na pedały, przyhamowanie i nagłą zmianę kierunku jazdy. Ale skąd taka szerokość? Szersza obręcz ma trzy główne zalety: jest mocniejsza, lepiej sprawdza się w połączeniu z szerokimi oponami (dając w efekcie lepszą aerodynamikę i większą prędkość) oraz gwarantuje wsparcie opony na ostrych zakrętach. Wszystko razem oznacza przyczepność i pewność na krętych zjazdach.

Tylne koło korzysta z legendarnych łożysk CeramicSpeed i dostarczane jest w zestawie z wyściełanym futerałem, szybkozamykaczem, zatyczkami i zaworem do opon bezdętkowych oraz klockami hamulcowymi SwissStop Black Prince.

  • Typ obręczy: pod szytki, włókno węglowe
  • Materiał obręczy: włókno węglowe
  • Powierzchnia hamowania: Tylko hamulce tarczowe
  • Głębokość obręczy: 32mm
  • Szerokość obręczy: 27.1mm, zewnętrzna
  • Zaplot szprych: na jeden krzyż/na dwa krzyże (2:1)
  • Liczba szprych: 24
  • Typ szprych: DT Swiss Aerocomp (L)/Aerolite (P) z łebkiem T
  • Typ nypli: sześciokątne DT Swiss Pro Lock
  • Tylna piasta: Roval AFD2, Centerlock, łożyska CeramicSpeed, elementy wewnętrzne DT Swiss 240, 11 biegów, szybkozamykacz lub nasadka końcowa sztywnej osi 142x12 mm
  • Metoda składania: ręcznie
  • Dodatki: wyściełany pokrowiec Roval, stalowy szybkozamykacz Roval, zatyczki i wentyl bezd. Roval, sztywna oś 142/12 mm i nasadki QR
  • Waga: 680g